000

 



Hayatımın yeni günü ve 20 defa söyleyeceğim dünü. Bugünümü yeşerten, filizlendiren soluk gülü anacağım hep. Bu bir başlangıç, bu bir kitabın ilk sayfası. Elbette başta anlamayacak ve anlaşılmayacak romanım. Zamanla alışacağız ve bu roman ile benim aramda. Şiirler serpişmiş aralara. Ayracını yüreğimde sakla. Bir uğultu hiç duymadım sanıyorlar duyuyorum aslında. Biraz doğru, biraz yanlış, biraz hor görülmüş sayfalar.


Ve sen ağustos gelinciği, yüreğim de aynı bu ay gibi. Yakıyor içimi ateşi cayır cayır. Zavallı beden üşümüş kaç aydır sarılıyor ateşe. Deniz tütüyor burnumda. Tuzlu meltem ciğerimi yakıyor tıpkı verilmiş iyi bir hafıza gibi. Unutmak ne kelime her mısrası ezberimde olan bir şiiri kekeleyerek okumak gibi şu bir kaç hafta.


Ve ben ağustos böceği, bu yıl çok yorulacağım, yoruldukça kazanacağım. Enerjimi de neşemi de kaybetmeyeceğim. İyi olacak, iyiyi bulacağım kara limanlara uğramayacak, yazı daha çok seveceğim. Bu yirmili yaşların korkusunu hep yüreğimde taşıyacağım, onluklarımı geride bırakacağım. Hep ileriye, hep bir adım öteye gideceğim.  Geriye kafamı bile döndürmeyeceğim. Çok gelişecek, çok öğreneceğim. Seveceğim, gönlümü nefrete bulandırmadan. Bu bir çiçek olabilir, bir mevsim olabilir... Omurgamı bükmeden yürüyecek boyun eğdirmeyeceğim. Bolca yazacak, bolca çizeceğim mutluluğun resmini. Mutlu olacağım. Gerçek olacağım. Ruhum dingin, bedenim sakin olacak. Şansımı kalbimde taşıyacağım. Kendime kendim şans olacağım. Rüzgar olacağım, güneş olacağım, bir melodi, bir tablo en çok da insan olacağım. Ben ağustos böceği, gelincik çiçeği gibi bir mevsimde doğacak yeniden başlayacağım. Bol bol dileyecek dileklerimi kendim gerçekleştireceğim. Hayal kurmaktan ve umut etmekten asla vazgeçmeyeceğim. Yeni şarkılar keşfedecek onları ezberleyeceğim.


0'dan başladığım her yaşa tecrübelerimi getirecek, geleceğime yön vereceğim. Ben ağustos böceği hep iyi ki diyeceğim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KEHRİBAR

KENDİ DOĞRUNUN PEŞİNİ BIRAKMA